Lägesrapport från Engsberg

Halloj!
!!!WARNING!!! Sjukdomsklagande på hög nivå. Detta görs endast för att jag orkar inte berätta det typ två gånger.

Amanda Möller lever, efter ett knasigt dygn. Jag frisknade till i onsdags och skulle kila iväg till skolan i torsdags då mitt morgonte tyckte att det skulle spys upp. Sagt och gjort, men allt var ändå helt okej. Men. Sen vi 12 så knackade mensvärken på och som den gjirde det. Käkade panodil tills mamma sa stopp utan resultat. Tog ett typ 3723732576144 grader varmt bad, också det förgäves. Låg i fosterställning på golvet halvt avsvimmad och nu väldigt illamående. Värmekuddar rotades fram och det blev lite bättre. Detta höll i sig tills idag, var ändå tvungen att ta bussen till skolan och hämta dator men gick bra. Min mage är snart återhämtad från kaosveckan. Stackarn.

Så NU! Inget mer om min sjukdom. Här i Engsberg, alltså vår gård, är det nu lugnt. Lotta har haft det körigt med vård av sjukt barn OCH katt. Jag har rastat Rasmus för att han inte kan lämnas ensam ute med sin skadade tass, vi snackade om revirmärkning, kompisen Morris samt tonfisk. Sen har jag kollat på awesome day-time TV, fått besök av Becka och Vera samt fått mig en titt på Calles och Beckas nya lägenhet i byn. Nu fick jag mig ett infall och tog kort med Chrippas superkamera på mitt rum i brist på andra objekt. Men insåg även att Iziz aldrig varit hos mig, och sjukt längesen Jullan var det så nu får ni se hur jag bor!!!!!
Jag satt i förrgår upp de sista två tavlorna för att få en komplett rektangel, ett kort på Luddes morfar ute på Kättbosjön i en enorm eka och en torrnål/akvarell som gjordes på grafiska.
Garderober, ett träsnittstryck från förraåret och sidor i vår bästa bok där  alla nummer av Allers från de 6 första månader från 1921 är inbundna.
Säng, gamal skolbänk och min fina skolaffisch som det står att man ska vara hemma, ligga till sängs och använda näsduken då man är förkyld. Mycket pedagogiskt.
Det var det, so long smigos, ses så snart att ni inte ens anar det / Möller

Kommentarer
Postat av: Jenny

öj. Vad fan?! Har du städat rummet? Chocken!

2011-12-17 @ 01:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0