Julstök, de eeee fö hääääärligt

God morgon mina små gullvippor. Nu sitter jag här med en skål fil och tar en ofrivillig långmorgon eftersom att bilen in till Leksand gick tidigt imorse. Men jag klagar inte, att ta det lugnt på morgonen kan ju faktiskt vara det skönaste.

Men hursom, såg i tidigare inlägg att Jenny saknade uppdatering från min sida och då kan jag ju säga att det är för att vi lever lite spartanskt hos min mamma ute i Tibbles urskog där jag spenderat helgen. Vi har nämligen ingen dator, utan vi har våra iphones att förlita oss på. Därav, bloggfri helg *bloggpaus*.

Nu börjas det. Bildhysterin på alla pepparkakor och lussekatter man bakat, och på allt julpynd man skapat och hängt upp. Små bevis som bekräftar hur duktig man vart och vilken mysfaktor man har hemma. Och en annan ska väl inte vara värre. I helgen började julebaket i Tibble.


Pepparkakshus och pepparkaksbakning i lördags.


En liten tradition som skapats på senare år att att göra en årlig tripp till Insjön av alla ställen och gå på en liten mysig fairtrade butik där vi bla. handlar på oss en ny liten Ernsttändsticksask med ett härligt citat som vanligtvis får flytta in i pepparkakshuset. Nu är detta förra årets Ernst så det gav ju friheten att klippa sönder asken och flytta in honom på riktigt. Alla behöver vi en Ernst i våra hus. Här fick han bo förra året:



Å luzzebullar igår

Puss å kjam vi ses på stan!!! /Amanda Lex


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0