odödlig mjölk del två +konstgrafiska

Här sitter jag i min enmannalägenhet och slurpar på mitt te med min mjölk som fortfarande iz going ZtroNG!!! Det som är lite tråkigt med detta är att mjölken är slut snart. Det är enligt mina beräkningar bara en dos mjölk kvar till morgondagens te, och därmed kommer jag förmodligen aldrig få reda på hur långe den hållt.

Men nog om min gamle mjölk. Nu tänkte jag lägga ut lite bilder från konstgrafiska där jag, Amanda och Jenny är och praktiserar. Vi är där och lär oss olika trycktekniker, och hitills har vi arbetat med mezzotint, träsnitt, och vi håller just nu på med vår första litografi. Mange spännange å lärorikt. men här kommer lite random bilder från lite av det jag gjort hitills. Klart som oklart.


otryckt mezzotint


otryckt och oklar träsnitt


Träsnitt, från urkarvad träplatta, sen chine-collé och till sis tryck på det.


Slipning av sten till litografi

Allt från mig för dagen, hörs då /amanda lex


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0