väderkaos och mutantmjölk

Här sitter jag själv i min egna lilla lägenhet och myser lite på första advent med min halvtrasiga advetsljusstake och en ganska ful tomte, med Arga Snickaren på i bakgrunden, tragiskt men sant. Nähhh men så illa är det inte, det var ju kul att vi fick snö allafall. Tror att vi har gått igenom alla möjliga väder denna dag som började solig, blev blåsig, ösregn kom som en liten blixt från klar himmel, det blev hagel och slutade i snö. 2012 närmar sig inte med diskreta steg och med detta väder är ju jordens undergång 2012 ett faktum.



Men nu till en ganska cool sak. Jag vet inte vad det är för mutantmjölk jag köpt, men den vägrar bli gammal. Eftersom att jag bor själv och inte dricker mjölk annat än i teet så blir det inte mycket mjölk som går åt. Denna mjölk har jag haft i över två veckor nu. Hela förra veckan skulle den vara gammal, och jag gick och doftade lite var och varannan dag i väntan på att den skulle lukta röv. Men den dagen kom aldrig. Så nu när jag kom hem idag efter en helg hemma i Leksand så väntade jag mig att mötas av en stark odör i hela lägenheten, för nu har det trots allt gått 11 dagar sen den blev gammal. Men inte, den står fortfarande på starka ben och är helt drickbar utan en endaste klump i sig. Och då ställer man sig frågan, är det jag som är dum i huvudet och läser fel på datumet eller har jag fått världens hållbaraste mjölk? Till denna spännande historia kan jag tillägga att den vart öppen från dag 1 i min lägenhet.



Fortsätt läsa howveryfancy för att få reda på hur denna nervkittlande historia ska sluta. Jag lovar att hålla er uppdaterade.

/Amanda Lexii




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0