Mys i sme

Var hälsad bröder och systrar

Ligger på Järnet omringad av två sussande kamrater. Det blev läggdags väldigt tidigt ikväll då både Isa och Lise ska upp med 7tuppen imorgon (medan jag ska ligga kvar å mojza så länge jag vill). Hur som så tog jag det här med att somna i tid på allvar och slocknade kring 9 tiden eller nått sånt. Och jag gjorde den otroliga tabben att gå och lägga mig utan att smörja in mina fötter (orutti manny!!!!!) får nämligen så sjukt torra fossingar om vintrarna så att lägga sig utan någon slags salva smetade på dem resulterar alltid till panikvakning av monsterklining. Men efter att ha smort in den kärleksfullt i några minuter för att kompensera för smärtan jag utsatte dem för så kan jag såklart inte somna. Har ju trots allt fått mig en hel del sömn vid det här laget.

Efter den här fängslande historien om mina torra fötter så kan jag ju pass på att berätta om vad som hänt de senaste två dygnen. Drog som sagt till Smedjebacken för att besöka Isa. Vi har bott hos hennes bror i två dagar för att ta hand om får och lamm och höns. Så vi har spenderat dessa dagar på äkta bonnavis med uppstigning klockan 06.00 för att mata ett flasklamm. Igår kom även Reichbauer för att spendera natten med oss, och vi hade även Lisen på snabbesök. Det vi har ägnat oss åt är:
Dricka Isas hemmagjorda vin (förvånansvärt gott, bra jobb!)
Mata lamm
Jaga höns som blev lite hotade av en rovfågel
Ätit mackor
Lagat go mat
Tagit långa sovmornar (efter att ha gjort morgonens sysslor) och käkat gofrulle framför human planet
Å myst å skrattat

Bra dagar med andra ord, och ikväll vart det trevligt snabbesök hos Daniel för att dricka ännu lite mer av Isas vin.

Nu ska jag försöka slagga/ a.l


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0