07022012

Ja, som Amanda var inne på har denna dag varit en dag i körkortets underbara tecken. FUCK NO. jävla horfitt körkort...
Men det var också en dag i ett annat tecken. Ett, om möjligt, ännu hemskare tecken än körkort. Det var en dag i frustationens tecken. Anledningen till att jag blev fruktansvärt frustrerad? Mannen som håll kursen visade sig inte tycka att jämnställdhet var en sån himla bra grej. Han verkade också ha något emot dom som var från det så kallade "utlandet", trots att hans fru var från Filippinerna.
Det hela började med att han bestämde sig för att snacka om hur män och kvinnor körde olika. Detta fenomen menade han helt enkelt berodde på medfödda egenskaper. Detta var såklart vetenskapligt bevisat, absolut. Detta var en ABSOLUT sanning. Efter detta kom det upp en lista på hur män körde. Att män oftare körde rattfulla var tydligen "medfött", tex. Hade jag varit man här hade jag tänkte " Åh, heeeells no!" Därefter sa mr. Körskolelärare att män oftare åkte fast för fastkörning, men att detta höll på att förändras. Då tänkte jag självklart "men du ser, beteendet är tammefan inte medfött. Du motsäger dig själv, fucking retard", men jag höll min söta lilla kvinnokäft. När det senare dök upp en bild på powerpointen där det stod Var säker i trafiken, kör som en kärring! Tänkte jag skämtar han med mig? Det gjorde han inte.
Mr. Körskolelärare tyckte att det var passande att ha med dessa påstående i ett utbildnngssyfte. Det tyckte inte jag.
Mr.Körskolelärare tyckte också det var passande att ha med en massa små kränkande kommentarer om hurvida människor från "utlandet" passade att köra på svenska vägar, om att det fanns människor (ofta från "utlandet" ) som inte hade empati och gick omkring och slog ihjäl folk med en hammare för att få komma till ett svenskt fängelse. Där var jag dock tvungen att fälla världens minsta kommentar och säga, jag håller inte med dig. Men jag trodde verkligen att någon skulle komma fram och säga Smile, your on candidcamera!!!.
Det gjorde ingen dock. Någon gång under föreläsning väste jag till min kompis Julia, "Jag ska fanemig skriva ett blogginlägg om detta!"
Mr. Körskolelärare, om du ser detta Lägg av. Sluta upp med detta!








The fuck?

Min mamma var så himla fin idag. Kom med vin, en massa grejer till min lägenhet och bjöd på donken. Danke, mammsigull!
Fridens liljor!
Jenny

Kommentarer
Postat av: Malin

haha men vafan, sånt där är sjukt tröttsamt. redneck, please

2012-02-07 @ 22:54:42
URL: http://malinknuutz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0