25022012

Att Amanda färgat håret rosa gör mig så känslosam. Det är en blandad känslostorm, för jag bilr förbannad, super tagga och avundsjuk. Jag vill också vara fin i håret och rolig! I dag har jag försökt knåpa ihop en roliga modeteckning till skolan, det gick inge vidare. Men jag kommer ge mig på det imorgon igen. Jag har också fått lite framtidspanki, men sen kom jag på att jag kan ta ut 8000 kr (!!!) i månaden i studielån, så jag kommer lätt ha råd att dela på en lya.
Men nu till det viktiga. För ett tag sedan länkade en fb-vän en video till en annan fb-vän. Jag kikade på klippet och dog. Lyssnade på låten 89085092 gånger, men kollade inte upp artisten så mycket mer. Har dock gjort det nu några veckor efter det första förtrollande mötet och jag spyr, det är så fett.
Detta var alltså det första jag sett. Liten beskrivning följer:

The hype surrounding the Montreal indie-electronic artist is well deserved. Taking cues from everything from Korean pop music, Russian ballet and heavy synth- she’s managed to defy genre. With her recent signing to 4AD, Grimes has been catapulted to a new dimension of hip, and rightfully so – her latest track, “Genesis” off her upcoming “Visions” is a synthy gem.



Grimes – Halfaxa
Fridens liljor!
Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0