tankekaos

Tjenna

Idag kände jag mig lite 2 cool 4 school så jag stannade hemma. Är hemma i mitt kära Leksand, vaknade imorse och tänkte att nej, jag tänker inte åka fram och tillbaka till Falun för att gå på två lektioner när jag kan jobba hemifrån. Hade sjukt svårt att somna igår också då det gick 157000 tankar i mitt huvud om varför världen kan vara så jävla orättvis med klasskillnader, orättvisor mellan kön och orättvisor som grundas på sexuella läggningar och alla orättvisor som man kan tänka sig.De frågorna som jag mest grubblade över var 1. Varför säger man "var säker i trafiken, kör som en kärring" i utbildningssyfte. Har vi inte kommit längre än så. Eller tycker man att det är kul? Och varför at det isåfall kul att använda sig av kärring och inte någonting som pekar åt männen? Om jag då istället vänder på det och säger "kör livsfarligt, kör som en man" är det lika kul då? (nu säger jag inte att män kör livsfarligt men eftersom att man tar alla kvinnor för att vara pussys så kan man väl lika gärna ta alla män för att vara oförsiktiga och farliga)  2. Om man ska göra en lista på statistiska skillnader mellan män och kvinnor i trafiken varför utgår man alltid från mannen? Man börjar med att säga vilka punkter män generellt sett  är bättre på än kvinnor på och sedan fortsätter listan med att förklara vad männen är sämre än kvinnorna på. Som att det är nått jävla undantag från en regel när män är sämre än kvinnor på någonting. Och sedan varför kvinnor fortfarande tjänar mindre än män och varför det fortfarande finns folk som tar sig rätten att kränka andra pga. deras hudfärg eller sexuella läggning. Djupt jag vet. Men när mitt huvud tillslut höll på att sprängas av allt och jag bara kände för att typ lägga mig under en sten och grina så fick det bli ett radioavsnitt med Christer, lättsamt och jävligt bra för sömnen.

Så, det var en spännande liten liten kik in i kaoset som pågår innanför mitt pannben. Nu ska jag fundera över om jag orkar ta mig en prommis in till Leksand och bada med mina syskon.



Slänger in den här bara för att jag skulle vilja lägga mig och chilla med dom i skogen ett tag. Synd att jag missade svenska motståndsrörelsens friluftsdag.. Hade kankse vart lika mysigt... SKOOJAAAAA!!!!!!


Slänger inte denna lite i efterhand också.
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/hatet-som-gor-mig-politiskt-deprimerad

 /A.L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0