lite + å lite -

Sitter och funderar lite över livet och kommer fram till en del saker jag tycker om väldigt mycket just nu men även en hel del saker som jag stör ihjäl mig på

De saker som jag just nu tycker är bra är att jag tror att detta kommer bli den bästa våren någonsin. För denna vår kommer nämligen att fyllas med en hel del onsdagsölar, en hel del studentfirande som börjar redan i slutet av denna månad i form av en sjukt dreggig studentkryssning, London, lite fina manifestationer och en hel del fint kompishäng på järnet och på kopparhatten och på alla ställen man nu kan tänka sig. Kanske lite badminton också.

Det som stör mig och min annars fina vardag mest just nu är ju såklart allt som har med svenska motståndsrörelsen att göra, och att man är ung och dum och naiv bara för att man är en ung tjej. Om man som ung tjej är med på någonting som den antiratistiska manifestationen som vi var med på i Ludvika så är man inte det för att man själv tagit ställning i frågan utan man är det såklart för att man är så ung och dum och naiv så att man inte förstår bättre. Att majoriteten sedan inte var unga tjejer var inte lika viktigt. Och att vi var en otroligt blandad grupp av kön och ålder som var med på manifestationen spelar inte heller någon roll. Det fanns ingen större majoritet av ålder eller kön, och det var lika många unga killar i vår ålder som det var tjejer. MEN! självklart så är det vi unga tjejer som är naiva och lättpåverkade, för att vi ser upp till de stora pojkarna och känner oss coola och radikala när vi står i täten. Ja, jo men så var det ju. ELLER????????


Hells yä


Tänkte förövrigt vakna upp imorgon och se ut såhär, ska bli ganska skönt



Men nu mina vänner ska jag fortsätta med min evolutionsuppgift och ser vad Darwin den lilla rassen har att säga.

PUSS Å KRAM VI SES PÅ STAN!!! //ungådum/a.l

Kommentarer
Postat av: Anonym

det kommer bli en grym vår!

haha, nej ni kör studentkryssning alltså? det kommer bli etage x 1000 på havet. sweet

2012-02-06 @ 22:01:45
URL: http://opus0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0