it´s All AbOut FashionNNNN!!

Första skolveckan är nästan avklarad och vi har börjat jobba med vår slutvisning vi ska ha i maj, och jag är så jävla nervös och velig. Det är ju inte sådär superenkelt att bestämma sig för tema och stil när man har 175 tankar och inte riktigt känner sig nog nöjd med någon. Det är ju första visningen där vi för någon minut ska ha all uppmärsamhet på bara ens saker och man vill ju inte precis känns sig missnöjd. Gahhh, SÅ JOBBIGT MED MODEKRISER LIX!! Man vill ju att allt ska vara FAB!

Men här är lite vad jag hade tänkt att jobba med. Jag ska nog försöka jobba med någonting som mer gör intryck på folk och någonting som känns lite oväntat, därför har jag bestämt mig för att det nödvändigtvis inte måste vara klassiskt "snyggt". En blandning av oväntade mönster och färger som man kanske inte egentligen skulle sätta ihop. Försöka ta någonting man inte väntat sig men ändå finna en mening med varför man sätter ihop det liksom.


1. Organiserat mönster och färgkaos
Men då är frågan om man ska ha enkla snitt med mycket mönster och färger, eller tyg mönster & färgkaos, eller tygkaos med lite mindre mönster och färger. Alltså väldigt starka färger.
2. Göra plagg med abstrakta mönster och använda mig av färger som jag vanligtvis inte brukar göra. Alltså försöka undvika rött, rosa och orange. Och kanske göra någonting mer nedtonat.
3. Göra någonting med mönster och använda mig av mycket rött, orange och rosa och lite afrikainspirerat. Med mycket tyger och smycken.
Så många beslut att ta och så många alternativ som finns inom besluten. Men just nu lutar det mest åt organiserat färg och mönsterkaos. Känns som det mest spännande alternativet.

Men i detta skolkaos så har det vart fina avbrott med kompishäng.



*Letar inspiRation**





Förövrigt så är min lägenhet typ en halv kvadratmeter så så fort jag lagar mat så sitter doften kvar i ALLT ett bra tag. Så sitter just nu och doftar på mig själv och känner den härliga doften av tomatsoppa osa från mina axlar. Har fan luktat tomat i en hel vecka nu. lezz man blir.
HEJDÅDÅDÅE/ A.L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0