SOM NI LÄNGTAT

Hej! Jag har inget internet, p.g.a. en nerdragen ledning som kommer leda till en grannfejd (mest från min sida, konflikträdd som man är). Men nu är jag inne på ett retarded mobilt så jag kan stilla er hunger på mina fab inlägg.
Jag är förkyld vilket leder till lökighet på 100% och ork på typ 15%. Så idag har jag och mamma gått runt i ensamheten som skapades när Malin flyttade till en egen lägenhet i förrgår, så jag drog igång ett bakprojekt.

Först ut var en paj som jag bakade redan igår då jag var på brakmiddag i herrgårn a.k.a. hos Becka. Det är en hallonpaj med vit choklad, som jag idag bytte ut strösockret till råsocker, havregryn mot dinkelflingor och vetemjölet mot rågsikt eller nåt. Inte för att jag ska få i mig mer fiber och hålla på och låta nyttig i kanten, nej bara för att få mer krisp. Har bara smakat på smulet och det blev gött!
Betyg: 3/5

Här näst blev det kokosmazarinpaj med bär i portionsform. Dryg idé av mig att ta portionsformar men smakade förvånadsvärt gott.
Betyg: 2,5/5
Kommentar av mamma Lotta: Jättegod! För den smakade inte så mycket liksom! (hon menade att det inte smakade för mycket mandelmassa. Påstod hon iallafall.)

Sist ut blev mammas val av kaka: Drömrullen.
Enkel att göra, och jag gjode fan världens godaste smörkräm med mer vanlij och lite citron. MUMS!
Betyg: 4,5/5
Kommentar från Lotta: Gör go!



Lite andra tankar som slått mig på det senaste:
  • Äckliga matbilder är underskattade. Har försökt att få det sådär "Leila-fint" men det blir alltid lite halvfail så man borde ba kö nasty all the way lix.
  • Om man råkar trycka fel när man ska gå in på blogg.se blir det blogg.sd. Kanske ska ta och köpa det domänet om det är ledigt och sen lura Jimmie på miljoner alternativt starta en blogg och låtsas vara Sveriedemokrat och särskriva och vara allmänt dum (fast inte elak/rasist förstås). Bara för att kunna hänvisa dit när man argumenterar om SD-väljares allmänt saknade vett.
  • Hur SD ser på jämställdhet? Måste undersöka detta alltså.
  • Vad James Franco gör just nu?
  • Vart ska jag åka för att ha bäst odds att "råka" springa in i James Franco?
  • Att nyheten om Reinfeldts separation kan vara den tråkigaste nyheten att skriva 6 sidor om i tre dagar i rad om. Spekulationer om när de slutade knuska, och att det var en sådan överraskning säger "vännerna", kom igen grabbar va fan?
  • Om Molly verkligen sjunger om Eric?
  • Vilka skor jag ska ta med till London?
  • Vinner Loreen ikväll?!?!?!?!?!?!?

Allt för denna gång smigos! / Amanda Möller


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0