glassmässan, den bästa mässan

Tjena PEPZ.

Sitter just nu med ett helt ravekalas i mitt hår. Min helrenovering är äntligen utförd och jag har nu slängt i lite orange färg igen. Denna gång så varvade jag dock med lite rött också, hittade ännu en bortglömt färgbomb att använda mig av så varför inte tänkte jag och köttade på.



Såg att jenny redan har skrivit om glassmässan men det tåls ju fan att nämnas igen. I tre år har jag väntat på att det ska få bli min tur att följa med Julia och äntligen var dagen kommen! Första året paxade jenny till sig, andra året var det min tur men Jullan glömde bort självaste glassmässan (!!!!??) (lite som att missa att det är julafton) så det fick bli iår då hon även kunde ta med sig tre kamratos till. Så vi plockade på oss glass efter glass efter korv efter red bull och slog oss ner vid ett bort. Tror fan att vi slog rekord i ätning där inne. Min lista såg ut som följande:
en B&J wich (puss)
En halv mjukglass med massa strössel
TVÅ korvar
Ett halvt wienerbröd
En liten B&J
En Froosh (PUSS)
Och till sist en loka.

MHMM, slå den om ni kann.
När vi alla var klara såg vårt bord ut såhär:

Observera att det ligger en hel del glasspapper som inte syns så bra också.

Förövrigt så är ju folk ganska dumma i huvudet gällande den här lilla hår under armarnadebatten som pågår på facebook och som jag antar att ingen har missat. För det första så handlar det inte ens om att raka sig eller inte. Alltså vad som är snyggast, för det fattar man ju själv att alla tycker olika om och ska man hålla på och diskutera huruvida äckligt, snyggt eller fult det är att ha hår eller att raka sig så kommer man ju inte speciellt långt. För det är i detta fall helt irrelevant. Det hela handlar om att bli accepterad för vad man än vill göra, om man vill raka sig eller behålla sitt hår. Sen att slänga ut sig argument som "Sverige är ett utav världens mest jämställda länder så sluta klaga" är fan det VÄRSTA jag vet. Det säger ingenting om hur jämställt sverige är utan bara hur mycket om hur fittig världen är i denna fråga. Eller vänta nu, nu har vi kvinnor faktiskt fått ett mer jämställt samhälle, kan vi inte bara nöja oss? Hur mycket ska vi begära egentligen?
KANSKE ATT MAN SKA FÅ SE UT HUR FAN MAN VILL UTAN ATT BLI UTHÄNGT OCH HÅNAD ÖVER LITE HÅR UNDER ARMARNA.

Och en hel del mer saker.

Man kan helt enkelt inte nöja sig för att det finns de som har det sämre, det säger ju sig självt. Sen utesluter det ju inte eller att man skänker en tanke och bidrar till de som har det sämre heller. Det ena utesluter ju faktiskt inte det andra.


Nu är jag lite lite taggad på att gå ut och ta mig en onsdagsöl. Men vi får se hur det blir med den saken.

PEACE OUT! /a.l



Kommentarer
Postat av: simon grip

yo, du fattar inte hur mycket vi satt i soffan och skrattade för att han som sjunger i dead by april hade rakat sig under armarna, lika mycket som vi skrattade när vi såg hon som hade hår under armarna. tycker det ska vara lika, så om jag skrattar åt han så får jag skratta åt henne.

hehe

2012-03-15 @ 16:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0